CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO
w Środzie Wielkopolskiej

godło Dzieci są naszym najcenniejszym darem, a Szkoła jest dla Nich, a nie One dla Szkoły. Einstein godło HIPOLIT FACEBOOK
BIP Erasmus+ Szkolne Koło LOP LO Policyjne Radio HIPEK

LO dla dorosłych

Informacje

NASI PRACODAWCY       

Praktyki

SZKOŁY PARTNERSKIE       

Wyższa Szkoła Bankowa
Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa

NASI PARTNERZY

[Rozmiar: 4519 bajtów]
[Rozmiar: 14037 bajtów] [Rozmiar: 1873 bajtów] [Rozmiar: 6707 bajtów] decora (2 kB)
Dzieci są naszym najcenniejszym darem,a Szkoła jest dla Nich, a nie One dla Szkoły

Einstein


NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA

Być bezpiecznym na drodze
Narkomania – droga donikąd
Być jak Irena Sendlerowa, czyli pomagać innym
Tydzień głośnego czytania
Śladami pisarzy i poetów
Śladami pisarzy i poetów
Śladami pisarzy i poetów
Warto przeczytać w październiku
TO BE OR NOT TO BE...?
Warto przeczytać
Czytanie to sama przyjemność
Konkurs na plakat promujący czytelnictwo
Śladami pisarzy i poetów
Drugie życie starej książki
Dlaczego warto czytać?
Dlaczego warto czytać w oryginale
Tydzień głośnego czytania
Narodowe Czytanie w Środzie Wielkopolskiej
Narodowe czytanie “Przedwiośnia”
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – nowości w bibliotece szkolnej
Śladami poetów i pisarzy
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – rozmowy o czytaniu
O Wikingach w Bibliotece Miejskiej
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Być bezpiecznym na drodze

W dniu 6 listopada klasa 2TEk wraz z opiekunami p. Ewą Szarzyńską, Katarzyną Nowaczyk oraz Anetą Nowicką w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa pojechała na wycieczkę do Poznania do Skoda AUTOLAB.
Klasa ekonomiczna przeczytała książkę o zmarłym tragicznie siatkarzu, Arkadiuszu Gołasiu pt. “Arkadiusz Gołaś. Przerwana podróż.”. Polski środkowy zginął 16 września 2005 roku w Austrii, jadąc do Włoch do siedziby jego nowego klubu. Jego żona, Agnieszka, przeżyła wypadek. Zwyczajny, skromny chłopak. Tak mówili o nim wszyscy, którzy kiedykolwiek spotkali go na swojej drodze. Choć przyjaciele i znajomi wiedzieli, że potrafił się zabawić, a w złości rozbić telefon o ścianę, wszyscy byli zgodni co do jednego: był jednym z największych talentów w historii polskiej siatkówki. Książka pokazała nam, że nie jest kolejną zwykłą biografią. To piękny hołd oddany komuś, kto poświęcił się siatkówce bez reszty. I do dziś pozostał w sercach kibiców z całej Polski.
Na miejscu wycieczki ekonomiści zostali podzieleni na dwie grupy. Każda z nich uczestniczyła w krótkich zajęciach z zasad bezpieczeństwa na drodze i poznawała praktyczne przygotowania do jazdy samochodem. Ekonomiści uczestniczyli również w krótkim kursie pierwszej pomocy przedmedycznej, dla wszystkich było to powtórzenie wiadomości. Grupy z chęcią wykonywały RKO, a także zadawali pytania oraz odpowiadali na zadawane im pytania. Uczniowie mieli okazję obejrzeć krótkie filmiki dotyczące różnych sytuacji w czasie wypadku na drodze oraz mieli możliwość dowiedzieć się jaką wagę przyjmuje ich ciało w czasie zderzenia. Największymi atrakcjami dla drugoklasistów okazały się liczne symulatory, tj. dachowania, zderzeń, ekologicznej jazdy, a także hamowania w różnych przypadkach.
Dzięki tej wycieczce uczniowie zaznajomili się z tym jak bardzo ostrożnym należy być podczas ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że ta lekcja zostanie z nami jak najdłużej.

/Z. Hoza/

Narkomania – droga donikąd

„Narkomania – droga donikąd” to tytuł projektu realizowanego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa przez kl. 4TI. Uczniowie na podstawie czytanej książki „Najlepszy. Gdy słabość staje się siłą.” opracowali ulotki dotyczące narkomanii oraz niszczycielskiej siły narkotyków. Podczas lekcji wychowawczej podjęty został temat uzależnienia od narkotyków, alkoholu oraz papierosów. Młodzież dzięki lekturze książki Łukasza Grassa uświadomiła sobie, jak łatwo można spaść na samo dno, a mimo wszystko później wznieść się na sam szczyt.

/A. Karbowiak, K. Napierała/

Być jak Irena Sendlerowa, czyli pomagać innym

Rok 2018 został ustanowiony przez Sejm Rzeczpospolitej Rokiem Ireny Sendlerowej. Klasa 1 TEa w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa realizował projekt „Być jak Irena Sendlerowa, czyli pomagać innym”. Uczniowie tej klasy wraz z wychowawczynią przeczytali książkę A. Czerwińskiej-Rydel „Listy w butelce. Opowieść o Irenie Sendlerowej”. W ten sposób zapoznali się z życiem tej wybitnej polskiej działaczki społecznej. Następnie wykonali plakat przedstawiający jej osobę. Pracę tę będzie można zobaczyć na gazetce przy bibliotece szkolnej. Uczniowie kl. 1 TEa czynnie biorą udział w akcjach wolontariatu szkolnego, a za wzór służy im postawa Ireny Sendlerowej.

/K. Napierała/

Tydzień głośnego czytania

W ramach październikowego święta bibliotek szkolnych oraz Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w naszej szkole odbył się Tydzień głośnego czytania. Uczniowie wraz z wychowawcami czytali głośno: „Życie na pełnej petardzie” ks. Jana Kaczkowskiego i Piotra Żyłki, „Arkadiusz Gołaś. Przerwana podróż” Piotra Bąka, „Kuba” Jakuba Błaszczykowskiego i Małgorzaty Domagalik, „Bilet do szczęścia” Beaty Majewskiej, „Za zamkniętymi drzwiami” B. A. Paris, „Cierpienia Młodego Wertera” J. W. Goethe, „Listy w butelce. Opowieść o Irenie Sendlerowej” Anny Czerwińskiej-Rydel oraz „Granicę” Zofii Nałkowskiej. Zachęcamy wszystkie klasy i wychowawców do wspólnego czytania oraz zapoznania się z nowościami zakupionymi w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

/B. Kuropka, K. Napierała/

Śladami pisarzy i poetów

W ramach Narodowego Programu Rozwoju czytelnictwa uczniowie kl. 4TL wraz z wychowawczynią p. E. Kubiak wzięli udział w projekcie „Śladami pisarzy i poetów”. Uczniowie wybrali twórczość S. Żeromskiego. Zapoznali się z jego utworami znajdującymi się w szkolnej bibliotece, po czym udali się na ul. Żeromskiego, która znajduje się nieopodal naszej szkoły. Projekt zakładał także wspólne czytanie „Przedwiośnia” w ramach Narodowego Czytania.

/K. Napierała/

Śladami pisarzy i poetów

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie kl. 2 C, 2D , 3 D, 3B kl. oraz kl. 4 TG wraz z wychowawcami w Październiku 2018 realizowali projekt „Śladami pisarzy i poetów”. Uczniowie klas 2 C, 3B i 4 TG wybrali twórczość Zofii Nałkowskiej, kl.2D – wylosowała twórczość B. Prusa, natomiast kl. 3 D - C.K. Norwida. Uczniowie zapoznali się z życiorysami tych wybitnych polskich twórców oraz odszukali na półkach biblioteki szkolnej dostępne utwory przez nich napisane.
Kolejnym etapem było odnalezienie na mapie ulicy poświęconej Nałkowskiej, Prusowi oraz Norwidowi, a następnie udanie się tam i wykonanie wspólnego zdjęcia.

/K. Napierała/

Śladami pisarzy i poetów

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie kl. 2 C wraz z wychowawczynią p. I. Pereć realizowali projekt „Śladami pisarzy i poetów”. Uczniowie wylosowali twórczość Zofii Nałkowskiej, zapoznali się z życiorysem tej polskiej pisarki, odszukali na półkach dostępne utwory przez nią napisane. Kolejnym etapem było odnalezienie na mapie ulicy poświęconej Nałkowskiej oraz udanie się tam i wykonanie wspólnego zdjęcia.

/K. Napierała/

Warto przeczytać w październiku

Przedstawiamy Wam kolejną książkę zakupioną w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
"Nic do stracenia. Początek." Kirsty Moseley
W dniu szesnastych urodzin Anna Spencer bawi się w klubie ze swoim chłopakiem. Wyjątkowy wieczór szybko się kończy, a poznany przypadkiem Carter Thomas, handlarz broni i narkotyków, zamienia kilka lat jej życia w piekło.
Dzięki jej zeznaniom Carter zostaje skazany, ale z więzienia wciąż wysyła listy z pogróżkami. Ojciec Anny, wpływowy senator i kandydat na prezydenta, zrobi wszystko, by zapewnić jej bezpieczeństwo.
Ochroną Anny zajmie się przystojny agent SWAT, Ashton Taylor. Aby nie wzbudzać podejrzeń, ma udawać jej chłopaka. Cierpliwie stara się sprawić, by pokonała dręczące ją koszmary i pogrzebała przeszłość. Anna zaczyna czuć się bezpiecznie, a udawanie zakochanych powoli przestaje być grą. Jednak kolejne dni przynoszą złe wiadomości. Wkrótce ma odbyć się rozprawa apelacyjna i Carter może wyjść na wolność. Jeśli tak się stanie, Ashton i Anna znajdą się w niebezpieczeństwie.
Źródło recenzji : http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4458717/nic-do-stracenia-poczatek

Historia tragicznej przeszłości i pełnej sprzeczności miłości nastoletniej Anny sprawiła, że nie mogłam oderwać się od czytania. Pisarka ma bardzo lekki i przyjemny styl, dzięki któremu czyta się ją w zabójczym tempie. Moim zdaniem to powieść dla miłośników tzw." romansideł".. Polecam !!!

/K. Strzelecka 4TG/

TO BE OR NOT TO BE...?

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w dniu 8 października uczniowie klasy I TLb wzięli udział w ciekawej konkurencji. Ich zadaniem było połączenie znanych brytyjskich i amerykańskich autorów z ich dziełami. Zadanie nie było łatwe, bo uczniowie musieli dopasować aż 18 nazwisk do cytatów, a niektóre z cytatów były w języku angielskim. Cztery pary poradziły sobie z tym bezbłędnie! Miejmy nadzieję, że zachęciło to młodzież do czytania w oryginale (i nie tylko), bo jak widać znajomość klasyki literatury przydaje się zawsze!

/D. Kuźniewska/

Warto przeczytać

Alicja Kniat z kl. II THG poleca książkę ,,Zdobyć Rosie. Czas próby'' - Kirsty Moseley, zakupioną do naszej biblioteki w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia naszej szkolnej biblioteki, wypożyczenia nowych książek i polecenia ich innym czytelnikom.

Poniżej przytaczamy opis książki zaczerpnięty z „Kobiecych recenzji”.
Jeżeli czytaliście poprzednią część, to już wiecie, że Rosie i Nate po wielu wzlotach i upadkach postanowili być razem. Nate jest w stu procentach przekonany, że Rosie to ta jedyna i że to właśnie z nią chce zbudować przyszłość. Poza tym Nate przeszedł diametralną zmianę i z podrywacza zmienił się w odpowiedzialnego mężczyznę, który jest podporą dla swojej kobiety i jej synka. Jednak Rosie trudno w pełni się zaangażować i cały czas wstrzymuje się od deklaracji miłości. To wszystko za sprawą przeszłości, która nie daje dziewczynie o sobie zapomnieć. Czeka ich ciężka próba. Czy ją przetrwają?
Uważam, że ta część jest zdecydowanie lepsza od swojej poprzedniczki. Dużo więcej się w niej dzieje, ale chyba i tak zabrakło mi jakiegoś zaskoczenia, czy nieoczekiwanego zwrotu akcji. Dużym plusem jest to, że Nate przestał mnie irytować, a to dla mnie bardzo ważne, bo w poprzedniej części miałam czasami ochotę go udusić. Bardzo spodobała mi się zmiana, jaka w nim zaszła, bo naprawdę stał się odpowiedzialnym mężczyzną, który wie, czego chce od życia. I choć może nie jest to książka, która pochłania bez reszty, to ja świetnie spędziłam przy niej czas. Ale cóż poradzić na to, że lubię książki Kirsty i chyba przeczytam każdą, która ukaże się na naszym rynku wydawniczym.
Tak jak poprzednio książka prawie w całości napisana jest z perspektywy Nate'a, a jak wiecie, ja bardzo lubię zagłębiać się w męskich umysłach, które skrywają wiele tajemnic. Dzięki temu możemy także dużo lepiej poznać Nate'a i staje się on nam bardzo bliski. W książce pojawiają się także rozdziały z perspektywy Rosie, może nie ma ich zbyt dużo, ale dzięki nim lepiej nam zrozumieć jej postępowanie i ostrożność względem związku z mężczyzną jej marzeń.
Jeżeli miałabym wybrać najlepszego bohatera tej powieści, to zdecydowanie byłby to DJ. Ten mały chłopiec nie tylko skradł serce Nate'a, ale i moje.
Jeżeli lubicie twórczość Kirsty Moseley, to myślę, że historia Nate'a i Rosie przypadnie Wam do gustu. Ja spędziłam miło przy niej czas i uważam, że z Wam będzie podobnie.

/http://kobiecerecenzje365.blogspot.com/2017/11/zdobyc-rosie-czas-proby-kirsty-moseley.html/

Czytanie to sama przyjemność

Taki tytuł nosi konkurs fotograficzny ogłoszony przez Bibliotekę Pedagogiczną w Środzie Wlkp. Zdjęcia zgodne z tematyką konkursu (wymiar 15x21cm) należy podpisać (imię, nazwisko, klasa, szkoła) i dostarczyć do Biblioteki Pedagogicznej przy ul. Żwirki i Wigury 3 w Środzie Wlkp. do 5 listopada 2018 lub przynieść do naszej szkolnej biblioteki do końca października. Na laureatów czekają nagrody rzeczowe. Zachęcamy do udziału w konkursie.

Konkurs na plakat promujący czytelnictwo

Październik jest miesiącem bibliotek szkolnych. Z tej okazji biblioteka szkolna ogłasza konkurs na plakat promujący czytelnictwo. Prace można wykonywać indywidualnie w domu lub grupowo na lekcjach wychowawczych. Na prace czekamy do 31 października 2018.

/B. Kuropka, K. Napierała/

Śladami pisarzy i poetów

Uczniowie klasy maturalnej 4 TSE na lekcji j. polskiego omawiają powieść Władysława Stanisława Reymonta oraz zapoznają się z jego życiem i twórczością. W ramach Narodowego Programu Rozwoju czytelnictwa młodzież wybrała się na wycieczkę na ul. Reymonta w Środzie Wlkp. Pierwszym zadaniem było odnalezienie na mapie, gdzie w naszym mieście znajduje się właśnie ta ulica. Następnie z p. Karoliną Napierałą w dniu 28 września udali się w to miejsce, które jak się okazało, jest całkiem niedaleko naszej szkoły. Tam panowie pozowali do wspólnego zdjęcia. Po powrocie do szkoły udali się do szkolnej biblioteki, gdzie odszukali na półkach wszystkie dostępne utwory Wł. St. Reymonta.

/K. Napierała/

Drugie życie starej książki

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie klas 1C oraz 3C dali drugie życie starym już i mocno zaczytanym lekturom. Młodzież chętnie naprawiała i kleiła luźne już kartki w stojących na półkach bibliotecznych książkach. Projekt ten miał na celu nauczyć młodzież szacunku do słowa pisanego oraz zaszczepić chęć do czytania.

/B. Kuropka, K. Napierała/

Dlaczego warto czytać?

Projekt pod właśnie takim tytułem, w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa realizowały klasy: 1A, 3C, 3TI, 3TLE oraz 4TG. Uczniowie przygotowali prace plastyczne zawierające argumenty, dlaczego warto czytać książki. Przygotowane plakaty można obejrzeć w bibliotece szkolnej.

/K. Napierała, L. Kasprzak/

Dlaczego warto czytać w oryginale

Taki tytuł nosi projekt, który w ramach Narodowego Programu Rozwoju czytelnictwa oraz przypadającego na 26 września Dnia Języków Obcych realizowały klasy: 3TI, 3TLE, 4TI oraz 4 TG. Klasy wysłuchały audiobooków lub fragmentów książek z literatury pięknej w j. obcym i stworzyły listę argumentów, dlaczego warto czytać w oryginale. Klasy 3TI i 3 TLE zagłębiły się w utwory Szekspira czytając i słuchając fragmentów biografii tego pisarza, następnie wykonały projekty dlaczego warto czytać i dlaczego warto czytać w oryginale. Niektórzy natomiast wybrali przygotowanie projektu okładki wybranego przez siebie utworu Szekspira („Makbeta”, „Hamleta” czy „Romeo i Julię”). Kl. 4 TG natomiast zapoznała się z twórczością Lwa Tołstoja oraz jednym z jego największych utworów „Anną Kareniną”. Uczennice wykonały plakat przedstawiający bohaterów tej znanej na całym świecie powieści rosyjskiego pisarza.

/L.Kasprzak, D. Kuźniewska, K. Napierała/

Tydzień głośnego czytania

Biblioteka szkolna ogłasza tydzień głośnego czytania. Akcja będzie miała miejsce w dniach 1-5 października 2018. Zachęcamy wszystkie klasy do wypożyczania książek zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i wspólnego ich czytania na lekcjach wychowawczych.

/B. Kuropka, K. Napierała/

Narodowe Czytanie w Środzie Wielkopolskiej

8 września 2018, jak w prawie 3 tys. miejscowości nie tylko w Polsce, na Starym Rynku w Środzie Wielkopolskiej odbyło się Narodowe Czytanie. W tym roku było to „Przedwiośnie” Stefan Żeromskiego. Powieść opisująca czasy tuż przed, w trakcie, oraz okres po odzyskaniu przez Polskę niepodległości. Był to skromny wkład w świętowaniu stuletniej rocznicy tych wydarzeń.
Wśród lektorów znalazł się również dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, który przeczytał fragment opisujący moment spotkania Cezarego Baryki z ojcem powracającym z wojny.
Wśród słuchaczy znaleźli się mieszkańcy naszego miasta a także uczniowie naszej szkoły. Czytanie tekstów polskich pisarzy pokazuje, jak ważne jest przypominanie dawnych tekstów.

/M. Kostka/

Narodowe czytanie “Przedwiośnia”

7 września nasza szkoła przyłączyła się do akcji czytania “Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego.
W szkolnej bibliotece do wspólnego czytania przystąpili uczniowie klasy 2 THG z opiekunem p. Justyną Pohl oraz uczniowie klasy 4TSM z opiekunem p. Karoliną Napierałą.
Uczniowie wprowadzeni zostali w problematykę powieści S. Żeromskiego oraz poznali okoliczności powstawania dzieła. Dzięki temu mogli zrozumieć specyfikę powieści. Dodatkowo, uczniowie mogli obejrzeć wybrane fragmenty filmu “Przedwiośnie” w reżyserii Filipa Bajona.
Organizatorzy wspólnego czytania “Przedwiośnia” mają nadzieję, że zajęcia prowadzone w ten sposób zachęcą uczniów do głębszego zagłębienia się w lekturze i poznania dalszych losów bohatera.

/J. Pohl/

NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA

Biblioteka szkolna zaprasza do aktywnego udziału w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Na czytelników czeka wiele nowości książkowych.
Zapraszamy!!!

/K. Napierała, B. Kuropka/

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – nowości w bibliotece szkolnej

Miło nam poinformować, że szkoła otrzymała 15 000 zł na zakup nowości wydawniczych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Już na początku wakacji w bibliotece szkolnej pojawiła się spora, bo licząca ponad 400 woluminów partia nowych książek zaproponowanych przez naszych uczniów i ich rodziców. Nowości są sukcesywnie opracowywane, by już od września mogły być udostępniane naszym uczniom. Zapraszamy do biblioteki szkolnej.

/B. Kuropka, K. Napierała/

Śladami poetów i pisarzy

Kl. I THG w czerwcu 2018 w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa realizowała projekt „Śladami pisarzy i poetów”. Uczniowie wybrali sobie twórczość jednego z najbardziej znanych poetów romantycznych – Adama Mickiewicza. Zapoznali się z twórczością wieszcza, a następnie wraz z wychowawczynią p. Agnieszka Hibner odnaleźli w Środzie Wielkopolskiej ulicę Mickiewicza, udali się na nią i wystylizowani na bohaterów „Pana Tadeusza” dawniej i współcześnie, sfotografowali się na tle tablicy z nazwą ulicy.
Kontynuacją projektu będą omówione w kl. II na lekcjach j. polskiego utwory Adama Mickiewicza.

/K. Napierała/

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – rozmowy o czytaniu

W dniach 21-23 maja 2018 uczniowie klas 2 TL, 2 TLE i 2 LOP w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa spotkali się z p. Dyrektorem CKZiU M. Kostką, p. Starostą Średzkim M. Bednarzem i p. Burmistrzem Środy Wielkopolskiej W. Ziętkowskim. Celem spotkań były rozmowy o czytelnictwie, ulubionych książkach z dzieciństwa, przeczytanych lekturach, ulubionych pisarzach, e-bookach i audiobookach oraz tym, jak zachęcić młodzież do czytania książek. Uczniowie sami opracowali pytania, które zamierzali zadać podczas spotkania. Projekt będzie kontynuowany w klasach z wychowawcami oraz podczas wywiadów w gronie rodzinnym uczniów CKZiU.

/K. Napierała/

O Wikingach w Bibliotece Miejskiej

W piątek, 18.05.2018 w Ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, do którego przystąpiła nasza szkoła oraz współpracy z Biblioteką Miejską w Środzie Wielkopolskiej, uczniowie kl. 1 TL wzięli udział w spotkaniu autorskim z p. Radosławem Lewandowskim – autorem książek o Wikingach. Uczniowie poszerzyli nie tylko swoją wiedzę na temat tych skandynawskich wojowników, ale dowiedzieli się także na czym polega praca pisarza i skąd czerpie on pomysły.

/E. Kubiak, K. Napierała/

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

W poniedziałek, 16.04.2018 uczniowie klas 1 THG i 2 TE podczas wycieczki do Ośrodka Edukacji Leśnej w Czeszewie, promowali czytelnictwo w Ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, do którego przystąpiła nasza szkoła.
Natomiast we wtorek, 19.04.2018 grupa uczniów, podczas happeningu, informowała mieszkańców Środy o w/w programie i rozdawała im książki, zachęcając do czytania.
Zachęcamy wszystkich uczniów do składania propozycji tytułów książek, które biblioteka szkolna może zakupić w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

/K. Napierała/

trwa inicjalizacja, prosze czekac...http://www.znajdzpromocje.pl/