Klasa 2 TL na trzydniowej wycieczce w Krakowie

W dniach 15-17 kwietnia br. miała miejsce wycieczka klasy 2TL do Krakowa. W trakcie wyjazdu uczniowie wraz z opiekunami Justyną Pohl, Karoliną Napierałą oraz Beatą Gościniak mieli okazję zobaczyć wiele interesujących miejsc związanych z historią Krakowa a także kulturą i sztuką tego renesansowego miasta.

Pierwszego dnia pobytu w Krakowie mieliśmy okazję zobaczyć Wawel wraz z jego renesansowym dziedzińcem, wybudowanym na początku XVI wieku. Poza katedrą, w której podziwialiśmy Dzwon Zygmuntowski, odwiedziliśmy także groby królewskie oraz groby romantycznych poetów. Spacerem wokół murów obronnych i baszt dotarliśmy do rzeźby przedstawiającej Smoka Wawelskiego. Jeszcze tego samego dnia odwiedziliśmy Muzeum Pod Sukiennicami, w którym dzięki opowieściom przewodnika prześledziliśmy historię Krakowa.

Drugi dzień pobytu to wizyta w obozie Auschwitz-Birkenau. Była to wstrząsająca lekcja historii holocaustu, który miał miejsce podczas II wojny światowej. Prawie 3,5 godzinny spacer po Auschwitz a następnie po Birkenau pokazał, czym była i do czego doprowadziła zagłada Żydów.

Trzeci dzień wycieczki do Krakowa rozpoczęliśmy od wizyty w Collegium Maius i Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego. To najstarsza budowla akademicka w Polsce, której dzieje sięgają XV wieku. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego, aby podziwiać jedyne w Polsce dzieło Leonarda da Vinci „Dama z gronostajem”. Zwiedziliśmy także wystawę prac Stanisława Wyspiańskiego oraz Witkacego.

Wizyta w Krakowie zakończyła się spacerem do Barbakanu oraz Bramy Floriańskiej a także Kościoła Mariackiego, w którym podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza.