Miesiąc Bibliotek Szkolnych w CKZiU

Październik to Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Jak co roku, także i w tym roku szkolnym nasza biblioteka przygotowała moc atrakcji. Zorganizowano konkursy, akcje czytelnicze, zajęcia biblioteczne oraz kiermasze taniej książki. Wszystko oczywiście przy zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa. Wśród konkursów ogłoszonych na naszym szkolnym Facebooku znalazły się:

Konkurs czytelniczy „Jaka to książka?” Przy współpracy ze szkolnym radiowęzłem przygotowano nagranie fragmentu książki. Zadaniem uczniów było napisać  pod postem na szkolnym Facebooku tytuł czytanej książki. Czytano „Wiedźmina. Ostatnie przeznaczenie”
A. Sapkowskiego. Wygrała osoba, która jako pierwsza zamieściła prawidłową odpowiedź pod opublikowanym postem.

Konkurs „Tytuły zaklęte w emotikonach”. Konkurs ogłoszono w ostatnim tygodniu października, kiedy obowiązywało już zdalne nauczanie. Na szkolnym Facebooku zamieszczono zagadki w postaci emotikonów. Zadaniem uczniów było odgadnąć, tytuły jakich książek zostały ukryte pod emotkami.  Zwycięzca, który jako pierwszy udzielił prawidłowych odpowiedzi zostanie nagrodzony po powrocie do nauczania stacjonarnego.

Podczas lekcji bibliotecznych przeprowadzono Tydzień Głośnego Czytania. W tym roku czytaliśmy książkę „Arkadiusz Gołaś. Przerwana podróż” – P. Bąka. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z sylwetką wybitnego reprezentanta Polski w piłce siatkowej.
Młodzież mogła także grać w scrabble oraz układać  wirtualne puzzle. Pod puzzlami ukryto oczywiście okładki książek

We współpracy z księgarnią Tuliszków zorganizowano kiermasz taniej książki, który skierowany był głównie do nauczycieli. W bibliotece pojawiły się także nowości wydawnicze.

Na początku października zorganizowano Tydzień Wybaczania. Uczniowie mieli okazję zwrócić książki, których termin wypożyczenia dawno już minął i nie wiązało się to z żadnymi konsekwencjami dla czytelnika. Tydzień Wybaczania cieszył się bardzo dużą popularnością.

Jedną z ostatnich akcji jakie udało się przeprowadzić jeszcze podczas nauczania stacjonarnego była „Przerwa na czytanie”. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele czytali podczas przerw między lekcjami, podczas lekcji bibliotecznych oraz planowych okienek.

/K. Józefiak, K. Napierała/

  • All