Na sali gimnastycznej CKZiU w ramach Złotej Szkoły NBP odbył się turniej oparty na programie “99 gra o wszystko”. Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej zaprosiła 99 uczniów do udziału w zawodach. Uczniowie podzieleni na grupy wzięli udział w 8 rywalizacjach. Każde zadanie poprzedzone było merytorycznym wprowadzeniem, w którym prowadzący przedstawiał informację na temat cyberzagrożeń. Przed pierwszym zadaniem prowadzący przedstawił informację na temat danych osobowych, które udostępniamy między innymi w mediach społecznościowych, a które mogą zostać wykorzystane przez hakerów. Zwrócił uwagę jak istotne są nasze przemyślane decyzję odnośnie co umieszczamy w sieci. Następnie każda grupa otrzymała od członka drużyny kod, który trzeba było wyrzucić kostką do gry. Drużyna, która jako ostatnia wykonała zadanie odpadła. Następnie prowadzący przedstawił informację na temat fałszywych reklam z ofertami, które wykorzystywane są przez hakerów wykorzystujących nasze emocje. Drugie zadanie wymagało więc czujności i koordynacji. Uczestnicy każdej drużyny zostali połączeni wstążką, a ich zadaniem było przełożyć hula-hop od pierwszej do ostatniej osoby. W trzecim zadaniu uczestnicy otrzymali krótki opis Pana Jana, który na facebooku umieszczał szereg informacji na swój temat. Na ich podstawie uczniowie mieli zadanie odgadnąć hasło i wprowadzić je do komputera. Prowadzący poprzedził zadanie tłumacząc uczestnikom znaczenie silnego hasła. Hakerzy wykorzystują między innymi technikę zgadywania hasła metodą prób i błędów z wykorzystaniem oprogramowania o dużej mocy obliczeniowej oraz poprzez hasła pochodzące z wycieków i stosując hasła ze słowników haseł. Przed następnym zadaniem członek drużyny ambasadorów wytłumaczył młodzieży co to jest smishing, wskazując że nie tylko dostęp do konta należy właściwie zabezpieczyć. Uczniowie otrzymali kartki z literami tworzącymi wyraz smishing, po czym zawiązano im oczy. Jedynie wybrany lider miał je odsłonięte i jego zadaniem było poprzez wskazówki głosowe ustawić kolegów z grupy tak, żeby powstało właściwe hasło. Dalej prowadzący zapoznał uczniów z pojęciem phishingu i wyjaśnił na czym on polega. Zadaniem uczniów było przebić balony za pomocą rzutek a następnie ułożyć hasło z kartek umieszczonych w balonach. Szóste zadanie pozwoliło zapoznać uczniów z kolejnym narzędziem hakerów czyli vishingiem. Po krótkim merytorycznym wprowadzeniu uczniowie mieli zadanie trafić piłeczką w przygotowane kubeczki na których znajdowały się właściwe literki. Następnie musieli ułożyć hasło. Podsumowaniem wcześniejszych zadań było zadanie siódme, w którym uczniowie rozwiązywali test wyboru dotyczący cyberzagrożeń. Prawidłowe odpowiedzi pozwalały im uzyskać poszczególne cyfry do kłódki. Drużyna, która najlepiej zapamiętała między innymi hasła jak phishing, vishing poradziła sobie najszybciej. W finale zadaniem uczniów było zapamiętanie hasła: Bądź mistrzem cyberbezpiecznych finansów. Twoich finansów! i przekazanie go od pierwszej do ostatniej osoby w zabawie „głuchy telefon”. Zadanie wcale nie okazało się takie łatwe, tym bardziej, że towarzyszyły mu duże emocje i chęć zwycięstwa. Młodzież świetnie się bawiła i jednocześnie w ciekawy sposób poznała podstawowe zagadnienia związane z cyberbezpieczeństwem.