Nasza szkoła już po raz drugi przystąpiła do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Jest to program wieloletni nakierowany na wzmocnienie czytelnictwa oraz modernizację bibliotek. W ramach Priorytetu 3 nasza szkolna biblioteka wzbogaciła się nie tylko w nowości wydawnicze, ale także w nowy sprzęt komputerowy, kody kreskowe oraz czytnik kodów, które znacząco poprawią jakość pracy biblioteki. W ramach Programu nasi uczniowie będą uczestniczyli w wielu projektach, konkursach oraz akcjach czytelniczych.

O Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa 2.0 możesz poczytać tutaj: ==> kliknij


“Degustacja książek”

Pierwszy z projektów realizowanych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 była “Degustacja książek”.
Kto myśli, że literatury nie da się smakować, powinien zajrzeć do biblioteki w Hipolicie. Z okazji Światowego Dnia Książki urządzono tu dziś prawdziwą duchową ucztę -“DEGUSTACJĘ KSIĄŻEK”. W przytulnej literackiej kawiarence zamiast tradycyjnych dań serwowano właśnie książki – na przystawkę, danie główne i deser. Na osłodę zmagań z kartami pracy kelnerzy i szef kuchni częstowali gości “słodkimi sentencjami”.

“U Hipolita się czyta”

Kolejnym działaniem realizowanym w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 była ogólnoszkolna akcja “U Hipolita się czyta”. Uczniowie wraz z wychowawcami wypożyczali książki z kręgu swoich zainteresowań i czytali je na łonie natury lub w bibliotece szkolnej.

“Wizyta w Bibliotece Publicznej”

Klasa 2 Ta w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa odwiedziła Bibliotekę Publiczną w Środzie Wielkopolskiej, gdzie zapoznała się z zasadami funkcjonowania biblioteki oraz z jej księgozbiorem.


Narodowe Czytanie “Ballad i Romansów” A. Mickiewicza

Wzorem lat ubiegłych młodzież naszej szkoły uczestniczyła w Narodowym Czytaniu “Ballad i Romansów” Adama Mickiewicza -ogólnopolskiej akcji. W Środzie Wielkopolskiej organizatorem Narodowego Czytania był Powiat Średzki, a nasi uczniowie stanowili istotną część widowni. W kolejnych dniach Narodowe Czytanie przeniosło się w mury szkoły, a do akcji włączyły się kolejne z klas.